Sommarfavoriter

Stannade hemma idag för att förkylningen jag drog på mig förra veckan ska gå över fortare. Vaknade flera gånger inatt av att det kliade jättemycket i halsen, och inte hjälpte det att hosta :( Jaja så är det, bara att vänta ut. Då har jag iaf haft tid att sitta vid datorn och kolla upp vad jag och J kan hitta på för roliga saker på våran resa i augusti. Los Angeles har en hel del skoj att bjuda på och det finns massor av bra matställen vi måste prova. Vi älskar ju god mat, men det blir väl en del strandhäng och kanske någon shoppingrunda också. Det är ju otroligt stort så vi får se vad vi hinner med :) Jag har börjat kika lite på Las Vegas också, men där kommer vi inte hinna med lika mycket eftersom vi tänkte besöka grand canyon en hel dag. Death Valley ska ju också vara något att se, men då går ytterligare en dag bort, så vi får se hur det blir med det. 
 
 
 
Gjorde en smoothie på frysta bär och frukter med lite yoghurtkvarg vaniljsmak för ca 1 timme sedan. Konsistensen blir nästan som glass eller sorbet och eftersom frukterna är söta i sig behövs inget tillsatt socker. Riktigt somrigt och mumsigt!
 
För någon vecka sedan hittade jag körsbär i matvarubutiken och var såklart tvungen att köpa det. Då blev det en av mina favoriter som jag och J brukar göra ibland på fredag eller lördagkväll - fruktsallad med vaniljkvarg :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :