It's over

Sitter i soffan med en kopp kaffe och det regnar ute. Jag får en sån där stark känsla av att hösten närmar sig och känslan av att semestern är över är väldigt påtaglig. Jag har ingenting emot hösten, jag gillar den väldigt mycket men samtidigt är det såklart lite sorgligt att sommaren snart är över. 
Just nu känns det som att den här hösten antingen kommer bli väldigt jobbig eller så kommer den bli väldigt rolig och spännande. Eller jag kan väl egentligen säga att jag vet att det kommer bli något av de två alternativen och jag hoppas såklart på det sistnämnda. 
Den närmsta veckan känns rätt så spännande med tanke på att jag och J lämnat bud på en lägenhet som vi vill köpa. Vi får antagligen veta hur det blir nästa vecka - om den blir våran eller någon annans. Spännande! 
Jag hoppas verkligen att vi får den för det skulle hjälpa mig med mina andra planer. Hur? Ja, det avslöjar jag om vi får den :) Just nu skulle vi behöva något roligt och spännande projekt i våra liv jag och J, med tanke på en annan jobbigare sak som vi kämpar med. 
 
Jag har ett läkarbesök som jag inte ser fram emot och som jag hoppas slippa, så just nu är det här livet verkligen som en känslomässig berg-och-dalbana. Kittlande spänning blandat med skräck.
Idag känns det iaf helt okej att det regnar och att hösten närmar sig, för idag ska jag bara vara hemma och pyssla med olika saker och vänta på mamma som kommer till oss ikväll. 
 
 
Underbara pioner som jag jag plockade i våran trädgård under sommaren och lät förgylla vårat hem
 
 

Kommentera inlägget här :