Dags att damma av ansiktet

"Vi måste köpa mer peanut butter" 
Det är jag som säger så till J när vårat jordnötssmör börjar ta slut. Alltid när jag ska säga jordnötssmör så blir det automatiskt på engelska istället, vilket antagligen beror på att det står så på burken. Jag gillar, gillar, gillar peanut butter från Green choice som innehåller 99,3% jordnötter. Den är inte söt och den kletar fast i munnen när man äter den, men det är absolut ett prisvärt alternativ om du vill slippa allt jäkla socker! 
Jag äter den på rostad glutenfri havrefranska..mums :)
 
 
Så är det då söndagkväll igen och den där trista pliktkänslan börjar infinna sig. Det blev inga miljoner på lotto i lördags heller, så det är bara att dra på sig ansiktet och åka till jobbet imorgon. Det är sådana här stunder som motiverar mig till att jobba hårt för det jag vill uppnå. Jag hatar inte mitt jobb men jag vet att det finns roligare.
 
Men jag har ändå fått två dagars ledighet och en liten tröst att påskveckan är nästa vecka, vilket innebär kort vecka på jobbet för mig! :)) Fyra och en halv dag ledighet på det - ja tack! 
 
 
Om jag ska nämna några ord om helgen så kan jag säga att den varit bra och härlig. Jag har pysslat på lite här hemma med mina nya pysselgrejer och i fredags inhandlade jag slippapper. Idag tillbringade jag någon timme nere i källaren tillsammans med mitt slippapper och två skitiga brädor. Efteråt var brädorna inte lika skitiga, men när jag kom upp och tittade mig i spegeln var jag däremot skitig. Det såg ut som att jag hade slipat med hela ansiktet, för slipdammet hade lagt sig som en foundation över halva fejjan. Tur jag hade munskydd på mig när jag höll på - annars hade jag andats in så mycket slipdamm att mitt nya smeknamn fick bli träskalle.
 
Förutom mitt ihärdiga slipande har jag sysslat med en del shopping. Igår drog jag med mig J på en repris från förra helgen. Lunch på IKEA och sedan lite spring i butikerna. Den här fina krukan på bilden hade jag minsann spanat in på Lagerhaus och igår fick den följa med hem. Blomman är dock inte lika vacker eftersom den blivit utsatt för svält under min korta trip till Stockholm(det var visst någon som var hemma som glömde vattna den), men den håller på att återhämta sig. Jag fick också med mig lite grejer från Panduro. Jag vill bara säga att jag hade kunnat bo i den butiken. Det finns så mycket roligt att jag hade kunnat spendera mitt liv där och bara göra en massa grejer av allt material dom säljer! Jag blir som ett barn i en godisbutik. 
Vi hittade även en snygg tvålpump på Hemtex som numera pryder vårat badrum. Det är som skönt att handla med presentkort, för det känns ju som att man får grejerna gratis ;) J köpte jeans för sitt presentkort, men mitt presentkort på Intersport är fortfarande orört. 
 
Det blev inte några ord, snarare många ord om helgen. Men då har jag täckt upp lite läsning för de dagarna jag inte skrivit ;)
 
 
 

Kommentera inlägget här :