Ett måndagsexemplar

Mmm...ingen dålig planeringsdag vi hade med jobbet förra veckan på Svartviks herrgård. Geléhallon, frukt, lunch och go-fika på eftermiddan. Man borde ha planeringsdag oftare ;) 
 
 
Den här veckan började jag med ett försök att slå ihjäl mig själv. På måndag morgon hade jag gjort mitt sista ärende på övervåningen och var på väg ner för trappen när jag plötsligt tappar fotfästet! Jag sprang absolut inte ner men hade lite för bråttom och tar ett lite för långt kliv, så jag halkar till med hälen på ett trappsteg och dunsar ner på baken. Som om det inte var nog så slår jag samtidigt i armbågen och glider på något vänster ner för resten av trappen. Jag landar alltså nere på golvet och befinner mig någon sekund i chock. Jag känner att det gör ont i baken och i höger armbåge och underarm, så jag rör lite på armen för att känna efter om något verkar trasigt. Samtidigt dundrar Johan ut från sovrummet på övervåningen och ropar något om vad som hände och hur det gick. "Jag ramlade i trappen" fick han till svar samtidigt som jag konstaterar för mig själv att jag fortfarande är hel. Han hjälpte mig upp på fötterna och vi gick in till köket för att kyla min armbåge. En påse frysta hallon fick stå för kylan. Jag blev lite sen till jobbet och nu har jag ett stort ömt blåmärke på höger skinka, ett litet men väldigt ömt blåmärke på höger underarm och ett litet märke på armbågen. Det här är väl ett sådant tillfälle då man kan säga att jag hade tur i oturen, för när jag tänker på alla hur-det-hade-kunnat-gå så vet jag att jag kom undan lätt lindrigt. 
Måndagar alltså...
 
Förutom sådana här skrämseltaktiker till läxor har jag smidit en hel del planer och pysslat på här hemma med olika saker. Igår var jag på en affärspresentation av Forever, mest för att träffa lite nya människor och få ny inspiration. Jag är ju redan FBO men det var ändå intressant att träffa människor på riktigt som arbetar med Forever på heltid. Så nu har jag sugit i mig ny inspiration och känner mig redo. 
 
Köket håller jag fortfarande på med, så jag lägger inte upp någon bild än även om väggarna är färdigmålade. Häromdagen planterade jag basilika och paprika - det ska bli spännande att se om det växer! :)  Jag ska inhandla slip-papper och fixa en vägghylla till köket, så att jag har någonstans att ställa mina burkar. Köksluckorna får bli ett senare projekt känner jag. Bilder kommer alltså i ett annat inlägg :)
 
Sov-dax! Ha det gott!
 
 
 

Kommentera inlägget här :