Livets goda stunder

Mat är ju faktiskt helt fantastiskt. Det kan vara så fruktansvärt gott med mat så idag delar jag med mig av det. Igår åt vi kycklingsallad med ett gott vitt vin(Chapel Hill) till och sedan blev det fruktsallad med grädde och lite vaniljglass. Jag var inte jättesugen på kycklingsallad så det var ingen fantastisk upplevelse, men fruktsalladen - mmmums!
 
 
 
Nästa vecka har jag ett jobbigt läkarbesök som jag inte ser fram emot, men vi ska även betala handpenningen på lägenheten och på torsdag ska vi dit och få kolla igenom lägenheten en gång till när säljarna är hemma. Så nästa vecka ser jag fram emot fast ändå inte. Det känns lite overkligt att vi ska flytta igen och den tredje oktober när vi får tillträde till lägenheten känns som en evighet bort. Tiden fram till dess kommer antagligen gå rätt fort trots att det inte känns så nu. Antagligen kommer tiden gå FÖR fort, men jag och J har flyttat så många gånger och är rutinerade. Jag ska börja sälja bort lite saker som jag inte vill släpa med och i september är det bara att börja packa.
Det känns iaf väldigt bra just nu med köpet och jag ser fram emot den dagen vi får nycklarna och kan börja fixa lägenheten. Mitt i allt annat som pågår i livet känns det som att det här behövs. Jag behöver något att se fram emot, något positivt att fokusera på. 
 
 

Kommentarer :

#1: a n n i k a

Gott!

skriven

Kommentera inlägget här :