I know the secret

 
Jag tänkte uppdatera bloggen för några dagarr sedan, men så hände något mycket tråkigt och jag var inte längre motiverad att göra något inlägg. En släkting till mig har somnat in så helgen har jag mest ägnat åt att försöka sysselsätta mig här hemma för att tänka på annat. J har jobbat och jag har knappt varit utanför dörren, mer än att rasta hunden. Jag har ägnat mig åt en del skapande eftersom det är som att meditera för mig. Jag blir helt uppslukad av stunden och befinner mig bara i nuet, vilket är väldigt härligt med tanke på att jag annars ofta befinner mig i framtiden. Kanske har händelsen fått mig att tänka ännu mer på livet, för den odödliga entreprenören inom mig verkar ha fått ännu mer livslust. Jag känner att jag måste göra något av det här innan jag går upp i atomer. Jag är en drömmare och dom som inte är det försöker omedvetet släcka andras drömmar, men ofta kan en drömmare sporras av det och försöker bara ännu mer att uppnå sin dröm. Så är det för mig. 
 
 
Att göra egna kort är ett av mina nya fritidsintressen. Ju fler kort jag gör, desto fler vill jag göra. Att få designa och skapa är ju något jag älskar, så det här med att göra kort är perfekt för mig. Dock har jag inte haft råd att införskaffa så mycket olika dekorationer som jag vill ha, men lite i taget så blir det till slut mycket :)
 
 
Jag hade redan innan helgen bestämt att jag skulle fixa Nilas sommarfrisyr, så trots de tråkiga beskeden på fredag morgon orkade jag ta tag i pälshärvan. Igår trimmade jag henne på ryggen och idag klippte jag ben, tassar, bröst och ansikte/huvud. Det är skönt att ha gjort det och det gick faktiskt ovanligt fort den här gången. Jag tror det är för att Nila skötte sig väldigt bra, men också för att jag gjort det så många gånger att jag blivit snabbare.
 
Imorgon är det måndag och trots att det tar emot lite att gå till jobbet så är det bara att kämpa på. Jag kommer fortsätta undersöka på vilket sätt jag kan förverkliga mina drömmar, för jag vet att det går.
I know the secret.
 
Ha det gott!
 

Kommentarer :

#1: Emilie Levinsson

Så jobbigt när man måste gå igenom sådana perioder... Hoppas det känns bättre snart!

skriven

Kommentera inlägget här :