Dagarna som kommer

Snart är vardagen och hamsterhjulet ett faktum igen och dessa lata semesterdagar är över. Jag kommer inte vakna med ett glädjerop på måndag och studsa upp från sängen med ett leende på läpparna direkt, men jag kommer nog inte heller gråta. Jag gillar halva mitt jobb kan man säga, och vad jag menar med det kan du suga på ett tag. 
 
Semester innebär ju tid att tänka på och göra saker som vardagen annars inte bjuder på. Jag och J har börjat vårat nya liv som innebär en kosthållning med lite kolhydrater. Jag vill inte säga att vi äter lchf, för vi kör ingen strikt diet, men vi utesluter onyttigheter i form av godis, glass, chips, bakverk och bröd. Vi har även slutat med pasta och ris, men äter lite potatis. Sockrig yoghurt, sylt och naturell havregurt äter vi inte heller. 
Det känns himla bra att vi tagit tag i det och även om vi bara hållit på i snart två veckor så har det faktiskt gått bättre än jag förväntade mig. Tack vare att vi haft lite mer tid och ork nu under semestern att fundera över recpet, planera matinköp, handlat och rensat ut så har vi fått en bra start :)
 
Jag har börjat göra smoothie igen och har frysen full av bär så att det är lätt att slänga ihop en när hungern kommer. Denna innehåller bär- och fruktmix(jordgubb, blåbär, banan) från mataffärens frysdisk, turkisk yoghurt, mandelmjölk(den utan socker).
 
Nu har vi trädgården full av bär, äpplen och snart plommon. Vinbär, hallon, krusbär och smultron går att hitta i trädgårn.
 
Röda vinbär
 
Det händer rätt mycket i livet nu och det är väl en anledning till att jag inte varit så aktiv på bloggen. Orken går liksom åt. Jag både ser fram emot hösten och känner en viss oro. De jobbigare sakerna försöker jag att inte tänka på så mycket, medan jag gärna tänker på de mer spännande sakerna jag har framför mig. Jag har en liten plan och hoppas att allt ska gå vägen, för då kan jag förhoppningsvis börja planera nästa steg om ett år. Semestern har inte bara varit lata dagar i solen utan jag har håller på att plugga medicin just nu och kommer göra det på kvällar och helger när jag börjar jobba igen. Sista helgen i september ska jag troligtvis på en utbildning i Stockholm, men mer får ni veta om det när det börjar närma sig ;)
 
 
När jag är hemma sätter jag oftast upp håret i en knut och innan sängläge släpper jag ut det. Då ser det ut som att jag inte borstat det sedan jul ungefär, ni ser själva på bilden. Antagligen sliter det på håret när det är så långt och inte ordentligt uppsatt, men jag tycker ändå att det ser helt okej ut när jag vaknar igen haha! Dags att boka tid hos frisören snart också, utväxten visar sin fula nuna igen.
 
 
Ha det gott!
 

Kommentera inlägget här :