Saknar du något att slå ihjäl tiden med? Inte längre!

Det är snart midnatt men det är även fredag och semester, så det är ingen väckare som plingar kl 6.30. Äntligen har nätterna blivit mörka, då är det lättare att sova. Men det är inte det som får mig att skriva ett inlägg strax före midnatt, nej, det är Ray Donovan. Om du inte börjat se den serien redan föreslår jag att du börjar se den så fort du kan! Jag och J glor ett eller två eller fyra avsnitt nästan varje kväll nu när vi har semester. Det är såklart delvis en våldsam serie, vilket det ofta är när det är amerikanskt, men den är ändå inte så blodig som många andra serier vi sett. Den innehåller en hel del familjerelation, kärleksdrama och hela grundhandlingen är att "Ray" har som yrke att "ta hand om" saker som inte är av den lagliga sortens saker.
 
Vi kollar även just nu på en serie som heter Preacher. Handlingen är om pastor, men inte en gammal man som man kanske tänker, utan en yngre pastor. Han har ett förflutet som okristen, om jag säger så, men har vänt och tagit över sin fars kyrka ute på vischan. Det händer en hel del minst sagt märkliga saker, mestadels övernaturliga.  Jag skulle nog säga att det är en drama/komedi serie med inslag av action. Inte en komediserie som man är van vid utan kanske en smula svart humor.
Gillar du förresten svart humor kan jag tipsa om serien Getting on, Liknar inget annat jag sett och ge den 3-4 avsnitt så fattar du sedan grejen :)
 
 
Sweet dreams! 
 

Kommentera inlägget här :