Göm fult med fint

Idag var jag och kollegorna på studiebesök på Saltviks anstalt. Det var intressant både att lyssna på kriminalvårdaren som tog emot oss och att se området. Vi fick inte ha med oss några mobiltelefoner in i lokalerna så jag kunde inte ta någon bild därifrån, men hann iaf med en selfie på toaletten i restaurangen vi åt på ;) 
 
 
Det var en intressant och rolig arbetsdag som inte var som alla andra arbetsdagar :) Vi hade en del samtal om skolan under lunchen(som det oftast blir när vi är samlade och jobbar med samma saker) och jag fick än en gång tankar om vad som går att utveckla och göra. Tankar jag haft ett tag och som jag hoppas att jag kan förverkliga någon dag.
 
 
Jag såg härom dagen att mina smultronplantor börjar komma upp och blev så glad :D Än är det för kallt för att plantera utomhus, men snaaart kan jag börja greja på tomten :) 
 
 
Bilden är inte riktigt rättvisande, men det här "plakatet" gjorde jag till våran hylla i vardagsrummet. Skrivaren till datorn gömmer sig där bakom. Jag funderade på vad jag skulle använda som skydd för att gömma undan skrivaren och kom på att vi har en massa golvskydd som målare använder, i källaren. Jag hämtade upp en pappskiva, torkade av den och mätte ut en lagon stor bit. Hämtade in några kvistar som fick torka över natten och sen gick jag ner till mitt "hobbyrum" i källaren med guld-sprayflaskan i högsta hugg och improviserade lite. Detta blev resultatet och jag känner att jag är nöjd nog för att dekorera hyllan :)
Inte så dum idé att gömma fula saker med lite konst heller. 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :