DIY

Jag har hakat på den här trenden med att göra saker själv. Jag har alltid varit kreativ och intresserad av att göra om möbler, bygga egna små möbler och göra min egen inredning. Det har inte alltid funnits förutsättningar för mig att fixa med sådant eftersom vi bott i lägenhet, vilket innebär att jag inte haft något hobbyrum att greja i. Nu när vi bor i hus har jag en hel källare och ett garage + en tomt att vara kreativ på, vilket innebär att jag äntligen kan komma igång att göra sådant jag tidigare bara tänkt på. För att inte glömma min ateljé på övervåningen, fast där vill jag inte såga och slipa utan bara måla tavlor och sy :)
 
 
Den här vägghyllan till köket är ett av mina små projekt jag hållit på med den senaste tiden. Konsolerna är från IKEA men hyllplanet är två brädor som jag hittade i källaren och har slipat och lackat. Jag tycker den blev riktigt bra. Rustik, lite lantlig och återvunnet material :)
 
 
Jag älskar våran hund i flygplanet. Det är en träfigur vi köpte i Paris när vi besökte Louvren.
 
 
Jag är även väldigt förtjust i burkar. Jag har ganska många burkar hemma i glas/porslin och plåt som är olika former och med olika tryck/design. Det är toppen att ha en massa burkar att förvara te, kaffe, müsli, vitaminer, bulgur, ris, frön och nötter m.m. i. 
 
 
Två av mina favoritburkar i plåt. Jag har flera med coca cola-design, men inte för att jag gillar läsken så mycket utan för att jag gillar den klassiska retro designen.
 
Har massa annat att uppdatera men återkommer med det senare! 
 
 
 

Kommentera inlägget här :