Tips för lena ben!

Tiden går så väldigt fort just nu och det är väl skönt på ett sätt. Samtidigt vill jag att det ska gå sakta på helgerna så att ledigheten inte tar slut så fort ;) Men nästa vecka är det kort vecka och sen är jag ledig igen! :D Och veckan efter det och efter det blir också korta veckor eftersom jag ska åka upp till Kiruna och har sökt ledigt för flera dagar. Härligt! Det tråkiga är dock att jag ska på begravning där uppe :( Men det är bara en dag, jag försöker ändå se fram emot att träffa vänner och familj när jag är där. 
 
Den här helgen har J jobbat så jag och Nila har spenderat dagarna med varandra. Igår var vi ute i finvädret och krattade och drack lite kaffe, men idag är det lite mer mulet så vi har hållit oss inomhus, förutom promenader förstås. Det är bra ändå att jag fått ha lite egentid den här helgen, för i torsdags beställde jag en Mindfulness-kurs så då har jag kunnat öva lite Mindfulness här i min ensamhet :) Jag har en del planer och jag tror att jag äntligen har bestämt mig för något, så nu ska jag köra på det spåret jag är inne på innan jag ändrar mig igen. Kanske är det allt som hänt på sista tiden, kanske är det något annat, men jag tror faktiskt att jag vet vad jag vill göra i det här livet. Känns som en pusselbit kommit på rätt plats.
 
Mer om det en annan gång, nu tänkte jag ge ett litet skönhetstips inför sommaren! Om ni vill få bort era fnasiga och torra underben/vader, så kan jag berätta vad jag brukar göra för att få släta och lena ben. Ca 2 gånger i veckan skrubbar jag benen med en peeling, gärna en body scrub från Forever living, men har man någon annan går väl det också bra ;) Raka gärna benen först om du har odlat vinterpäls, för annars är det inte lika enkelt att genomföra denna skönhetsbehandling. Skrubba alltså benen i duschen cirka 2 gånger i veckan och när du duschat färdigt ägnar du en stund åt att verkligen smörja in benen med någon bra body lotion. Än en gång, gärna denna nedan från Forever living, men har du någon annan går det också bra ;) Följ rådet med regelbundenhet så kommer du garanterat ha härligt lena ben till sommaren!
 
Forever living har underbara produkter! Ekologiska och baserade på den fantastiska växten aloe vera. Vill du veta mer? Kontakta mig!
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :