Homemade

Här ska ni få gratis tips på inredning som är enkel att fixa själv! :) Guld är ju hett just nu när det gäller inredning - både på möbler och detaljer. Igår fixade jag till dom här vaserna som jag hittade på Erikshjälpen för någon vecka sedan. I fredags inhandlade jag guldspray på Panduro och ta-da! Med lite maskeringstejp, vatten och en plastpåse går det att göra en jämn linje och guldet hamnar på den del av flaskan som du vill :) Modern inredning för en billig peng. Älskar när det händer!
 
 
 
Vasen passar bra på skåpet i vardagsrummet tillsammans med mina andra prydnader, men jag flyttar den eventuellt till rumsbordet när jag skaffat någon passande evighetsblomma(plastblomma) att ha i den. Fast den är fin även utan blomma.
 
 
Den här fruktbrickan köpte jag på H&M Home för ett tag sedan. Jag visste direkt när jag såg den att jag måste ha den. Köpte den dock inte första gången jag la ögonen på den eftersom ekonomin inte riktigt var i balans, men vid ett återbesök kunde jag inte hålla mig längre. Den är helt fantastisk i vårat kök! 
 
 
Såhär ser vårat rumsbord ut. Det är ett helt vanligt rumsbord från IKEA som jag dekorerat med dekorplast. Marmor är lika hett som guld i inredningssammanhang, så är ni lite less på ett bord, en pall eller kanske en hylla är det väldigt billigt och enkelt att dekorera med dekorplast. Bilden är tagen i vår förra lägenhet direkt efter jag hade fixat till bordet, så bilden är från någon gång före jul.
 
Nu ska jag gå ner och börja slipa lite träplankor så får vi se vad det blir av dom. Det kanske kommer fler inredningstips framöver ;)
 
Då har ni fått lite förslag på vad ni kan göra själv med eran inredning. Hoppas ni är nöjda!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :