With Love

Eftersom jag inte kunnat så det frö jag helst av allt hade velat se växa, då kan jag åtminstone så lite goda vitaminer. Jag älskar att se dom där små gröna bladen kika upp ur jorden. Det är en underbar känsla när jag ser det första gröna strået som har orkat ta sig upp ur jorden för att försöka växa och överleva ovanför jorden. Men för att den ska klara det behövs omtanke och kärlek från mig! Och det ger jag så gärna :) Mina paprikakärnor som jag plockade ur en röd spetspaprika jag köpte hem, har vuxit till sig lite. I bakgrunden syns början till en citronplanta. Jag har även satt basilika och smultron och snart kommer jag sätta jordgubbsfrön också. Förhoppningsvis kan jag ge tillräckligt mycket kärlek åt alla mina plantor, så att jag kan köpa större krukor, plantera om och ställa ut dom när det blir varmare väder :)
 
 
Äntligen fredag! Imorgon ska jag sy lite gardiner och J får hjälpa till att hänga upp en list i taket så att vi kan sätta upp en gardin som draperi i vardagsrummet. Det finns mycket pyssel att göra här hemma, så det blir nog en sådan helg :)
Men nu blir det Let's dance och ett glas vitt!
 

Kommentera inlägget här :