Grönt är skönt

Varit hemma idag igen pga förkylningen. Jag tror att själva förkylningen börjat släppa men att jag dragit på mig bihåleinflammation som däremot inte riktigt vill ge sig. Har haft tryck kring ögonen och kinderna idag, vilket är typiskt när det är bihålorna som spökar. Är lite täppt från och till, kändes bättre ett tag på dan men det kom tillbaka nu på kvällen. Grr...blir så less och framförallt uttråkad när jag inte kan göra något. Är ju van att träna och nu har min energi - den lilla som finns när man är förkyld - ingenstans att ta vägen. Då får jag massa idéer istället, men det är inte heller bra för jag har inte råd att köpa något just nu. Jag får massa idéer på inredning, tittar på inredning på nätet och drömmer om allt jag vill ha! Men jag ska på en resa snart, så när jag får lust att handla massa saker tänker jag bara på det :)
 
Jag tog iaf tag i en sak som jag funderat på ett tag. Jag hängde upp fågelburen. Vi har ingen fågel, men det är ju modernt med fågelburar av den gamla sorten som inredning. Min fågelbur är från Åhlens.
 
 
Den får hänga i "gröna hörnan" i vårat vardagsrum. Just nu har jag värmeljus i buren, men jag tror jag vill ha en blomma i den. Jag har för tillfället ingen blomma som passar i den så det blir att införskaffa. Jag skulle vilja utöka gröna hörnan med fler blommor av den större modellen. Det starka ljuset på bilden är från bordslampan Modelli. Det ser ju inte riktigt ut sådär på riktigt, det blir ett varmare och inte lika starkt ljus. På ena hyllan på blompallen placerade jag en värmeljusstake. Det är så mysigt att ha endast värmeljus tända också, men då blir det förstås lite mörkare i rummet :)
 
 

Kommentera inlägget här :