Hemma bäst

Urk, jag har varit vaken hela natten men en ond mage och illamående :( Självklart kommer det precis när man ska gå och lägga sig. Känner fortfarande lite i magen från och till, men mår mycket bättre nu än i natt. Orkar inte göra så mycket idag, så jag fotade lite av min favoritinredning här hemma. Både jag och min kollega som var på besök igår kväll gillar inredning och vi brukar prata om inredning ibland. Igår var första gången hon var till mig och nästa helg tänkte jag hälsa på henne. Ska bli spännande att se hur hon bor :)
 
 
Älskar den här lampan som ger ett mysigt ljus och vackert mönster. Vasen i bakgrunden går i koppar/guld och jag fyndade den på rea i en möbelbutik. Tillsammans ger vasen med blomman och lampan ett varmt och mysigt intryck i hemmet. Dessa har jag i sovrummet där jag tycker det är viktigt med varma och lugna inredningsdetaljer.
 
 
I köket står dessa burkar och brickor i ett hörn på diskbänken. Den helröda burken gillar jag jättemycket och det är synd att jag bara har ett exemplar av den. Jag har sett större burkar i samma modell i butiker, men har aldrig kommit mig för att köpa någon. Nästa gång jag ser en kanske :) Burken med pinuppa har jag fått av mina systrar och den passar mig utmärkt eftersom jag gillar motiv med pinuppor från 40, 50- och 60-talet. Den gröna brickan med motiv på hittade jag i en butik i Stockholm. Jag inspireras av 50-talet och den butiken var en dröm för någon som mig. De hade ett exemplar kvar av denna bricka och den var så annorlunda att jag var tvungen att köpa den. Den används flitigt också :) 
 
 
 
På vardagsrumsbordet står dessa ljuslyktor och lyser nästan varje kväll nu i vintermörkret. När ljusen inte är tända ser det ut som på översta bilden, och på kvällarna blir det en härlig stämning med levande ljus och vackra färger. Den petrolblå/turkosa ljuslyktan är från Indiska och de två mindre lyktorna är från Rusta. Den lilla skålen är av märket ISAK och den turkosa skålen har jag köpt på Lagerhaus. Glasunderläggen har jag beställt och de har roliga texter och 50-talsinsirerade motiv. 
 
Såå..man kan säga att inredning är ett brinnande intresse ;)
 
 

Kommentera inlägget här :