Snigelfart

Man kan tro att mitt liv går i snigelfart och att det inte händer ett dugg. Men det är fel. Det är bara här på bloggen det går i snigelfart. Livet har inte alls tagit det lugnt med mig den senaste tiden. Men nu är jag ledig 9 hela dagar och då ska jag njuuuta! Sedan jobbar jag en vecka och sen är det semester igen en vecka, och då får jag och hjärtat äntligen åka till älskade syster i Övik och hennes fina familj :) Lääängtar!
 
Senaste månaderna då?
Håll i er...
 
 
 
Vissa stunder har jag bara varit. Mellan jobbet, träning och alla vardagssysslor måste man hittat tid för sig själv. Ro om sig själv. Göra det man gillar.
 
 
Och jag har jobbat...
 
 
Och ätit mina mellanmål...
 
 
Lite här och där har det varit mys och bus med min lilla sparv. Ibland tittar vi bara på varandra, det behövs det också.
 
 
Och jag har jobbat...
 
 
Och jag har tränat...(Lägg inte märke till den stökiga bakgrunden)
 
 
                                     
 
 
Någonstans mitt i vardagen hann jag med att ta ledigt och hälsa på den här fina familjen i Övik. Moster och mormor åkte 70 mil för att gosa med underbara Lykke och självklart också för att umgås med resten av familjen :)
 
 
♥♥♥
 
 
Vi har varit hos mor min och ätit god mat och somnat på soffan (husse och Nila somnade iaf ).
 
 
Jag och hjärtat firade 9 år i maj. 9 underbara år! Vi har kämpat i motgång, haft motvind, men alltid stått stadigt och vänt motgångarna. Vi har lyckats stötta varandra när den andra varit svagare, lyft upp varandra. Vi har njutit av varandra och låtit medvinden ge liv i vårat segel. Jag ser inget annat än ett helt liv tillsammans med dig ♥
 
 
 
Jag och Johan firade midsommar med släkten på pappas sida. Mina älskade småsystrar var med, saknade bara storasyster. 
 
 
 
Och idag...idag slutade jag tidigare från jobbet och åkte förbi affären för att handla lite mat, hårfärg och shampoo. Köpte lite vegetariska alternativ. Vi har slarvat lite på senaste för jag har inte haft någon energi eller inspiration till att hitta på maträtter. Nu har inspirationen börjat komma tillbaka och då ska vi minsann återgå till vårat nyårslöfte - nämligen att äta mer vegetsrisk kost. Fisk och skaldjur äter vi mer av och det ingick ju också i nyårslöftet. Idag blev det grönsaker, vegetariska basilikapuckar och creme fraiche med vitlökssmak till lunch.
 
 
 
Nu ska en glad tjej njuta av sin semester. Börjar semestern med att invänta att hjärtat slutar jobbet så att vi kan åka och träna, och sedan fixa tacos till middag! :)
 
 
 
"Alla våra drömmar kan uppfyllas om vi har modet att upfylla dom"
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :