Eat pray love

 
Bloggen har blivit liggande ett tag eftersom vi varit bortresta och efter det har jag jobbat en vecka och inte orkat sätta mig vid datorn när jag kommit hem. Jag och hjärtat har varit ner till Övik och hälsat på min storasyster med familj. Det var så mysigt att träffa dom :) Även pappa och Elin kom dit och var där samtidigt som oss ett par dagar. 
 
Underbart fin himmel på vägen ner
 

 
Jag och J var in till Sundsvall första dagen, eftersom syrran med fam. inte kommit hem än från semestern. Vi passade på att åka och shoppa lite då i Birsta city och även spana in Sundsvall som stad också. Första stoppet blev på en thairestaurang inne i Sundsvall, för det var dags för lunch när vi kom fram. Thaibuffé - mums!
 
Hittade lite snygga grejer att shoppa i Birsta...
 
fyndade dessa för endast 200 kr
 
 Köpte ett snyggt armband från märket Tiamo. Klockan har jag dock köpt på Ur & Penn när vi kom hem från semestern.
 
Annars under tiden i Övik hittade vi på lite olika saker som att spela minigolf, fika, äta mjukglass i solen, picnic på stranden och vi gjorde en del ärenden inne i stan.
 
Bäst av allt var ändå att jag fick mysa med den här coola tjejen :)
 
 
 
Och just det, det blev ett besök på strutsfarmen också. Vad säger man...jag med min fågelskräck kan inte direkt tycka att dessa djur är annat än småäckliga och väldigt speciella. Stanken gjorde ju inte heller upplevelsen till den bästa jag varit med om, men det var ändå roligt att få se strutsar på riktigt!
 
 
 
Nu har vi hunnit vara hemma en vecka och den här veckan har rullat på i vanlig ordning med jobb, träning, matlagning, men även en del stunder i solen.
Ovan ser ni mitt träningslinne som jag tycker är så himla skönt och snyggt! Köpte ett till linne i Övik men har ingen bild på det. Tror jag har ca 5 olika träningslinnen nu, men det behövs när man svettas på gymmet och på joggingrundorna :)
 
 
Det fick bli en jobb-selfie i fredags bara för att jag var så glad att jag har en vecka ledighet att se fram emot. Sista semesterveckan för den här sommaren börjar imorgon. Ska bli riktigt skönt även om vi bara blir hemma. Jag älskar känslan av ledighet, att kunna göra precis det man vill, när man vill.
 
 
 
På fredag eftermiddag när J slutat jobbet åkte vi till mami och Mickes strand och tog ett dopp i älven. Vattnet hade en behaglig temperatur och himlen var nästan klarblå. Första och antagligen sista doppet den här sommaren. Nila var förstås också med och vågade faktiskt hoppa i vattnet till slut. Sedan ville hon upp till husets veranda för att värma sig och torka i solen. 
 
 
 
Jag försöker komma igång med tecknandet igen. Jag har haft en konstnärs motsvarighet till en författares skrivkramp(alltså inte den fysiska formen, utan den mentala)..kan man kalla det ritkramp?
Nåväl, har övat en del på ögon och även provat lite nya tekniker och lyckats skapa en och annan bild.
 
In progress
 
Färdig!
 
Människor och människokroppen är mitt största favoritmotiv att måla/teckna. Den här bilden har jag gjort direkt ur fantasin, utan någon bild att se på och ta hjälp av. Ska försöka hålla igång måleriet nu, för som jag sagt tidigare är det min meditation. Jag blir totalt fokuserad på det jag gör och släpper allt annat. Utan skapandet och träningen mår jag inte bra. Och träningen har jag ju lyckats hålla igång riktigt bra den senaste tiden! Kosten också för den delen. Börjar märka resultat nu och det är en boost till att fortsätta i samma bana.
 
Jag är ofta sugen på mat. Jag gillar att laga mat och äta god mat, vilket passar sig väldigt bra då kosten är A och O när man strävar efter resultat med träningen. Därför kommer jag också matbomba här och nu...
 
Pankopanerad tork och räkor med grönsaksratatouille
Ugnsstekt lax med sötpotatis, morötter och tzatziki.
Kycklingsallad med vitlöksdressing
Italienskt bönsallad med tonfisk
 Äggröra med avocado
Kvarg, turkisk yoghurt, äpplemos och kanel
 
En del middagar, luncher och mellanmål som jag och J ätit under veckan. Igår var jag och handlade och kom hem med en massa goda saker som kommer bli en massa goda maträtter de kommande dagarna :)
 
En del av de varor som följde med mig hem.
 
 
Röda linser är ett bra vegetariskt alternativ. Idag ska jag laga linssoppa, men linser kan användas till allt möjligt. Det går att göra olika soppor, grytor och röror på linser. Och gott är det! Jag längtar redan till ikväll när jag ska äta linssoppa...
 
 
Även om vi försöker undvika socker så syndar vi ibland. Om ni inte har testat fresh lemon från Lindt så tycker jag att ni gör det nu! Mmmm säger jag bara :) Supergod syrlig citronkräm inbäddad i mjölkchoklad. Kan inte bli så mycket bättre! Gott att ta en bit till kaffet.
 
 
Det blev mycket mat nu, hoppas det är något som kan inspirera. Nu ska jag avnjuta resterna av den italienska bönsalladen och sysselsätta mig med något tills J slutar jobbet, för då blir det träning! :)
 
 
"We are our choices"
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :