Januari, dina dagar är räknade.

Då har första månaden snart passerat för detta år. Otroligt fort har veckorna gått och det är antagligen för att jag har haft fullt upp på jobbet. Det är roligt att ha mycket att göra, fast ibland blir det nästan fööör mycket. Det är bra att januari har gått fort, det var precis det jag ville. Jag har ju nämnt tidigare vad som händer i februari ♥ :)
 
Jag och Johan har varit mycket duktiga på att ändra kosten lite, så nu är det mer vegetarisk mat och fisk på våra tallrikar. Speciellt lax eftersom det innehåller omega- 3. Idag har jag gjort lax för ca 5 personer, så nu har vi matlådor till nästa vecka. Jag har även gjort egna nötbars med cashew, jordnötter och paranötter + torkade tranbär och russin. Tänkte försöka vara ekonomisk nu. Det är också bra att göra egen mat och snacks för att hålla koll på innehållet. 
 
Hemmagjorda nötbars :)
 

Jag lånade boken "Maten som botar" av mamma och den är faktiskt riktigt intressant. Det står om alla möjliga frukter, kryddor, grönsaker och vitaminer. Författaren skriver om det som är speciellt bra att äta och som innehåller mycket nyttigheter som är bra för vår kropp. Intressant att läsa om hur det vi äter påverkar våran kropp och vilka positiva effekter det har. Sådant vi äter skyddar mot en del sjukdomar, faktiskt mer än vad jag trodde.
Därför har jag köpt granatäpplejuice och försöker komma ihåg att dricka ett glas om dagen. Granatäpple är en superfrukt som kan minska risken att det onda kolestorolet LDL klumpar ihop sig, vilket minskar risken för åderförkalkning. Granatäpplet innehåller mycket antioxidanter, vilket även exempelvis tomater gör. Alla som vill äta nyttig och välgörande mat borde läsa denna bok!
 
Jag har satsat på läsning och träning den här månaden, så det har inte hänt så mycket annat nytt. Oh, jag har hunnit shoppa lite nya kläder som jag råkar ha lite bilder på ;)
 
Den här kavajen köpte jag på H&M förra helgen när jag tog en vända på stan med lillasyster Sara :) Jag har en massa presentkort att göra mig av med, så det blir väl en sväng på stan snart igen.
 
 Fick hämta ut min beställning från Boozt.com härom dagen och i paketet låg bl.a. den här tjusiga klänningen...
 
 
 där i fanns också den här stiliga kavajen...
 
 Och den här gosiga koftan :)
 
Jag är riktigt nöjd med beställningen, allt passade. När man jobbar vill man gärna unna sig något nytt då och då :) Förra månaden var det en mobiltelefon och denna månad kläder..hmm det kanske börjar bli lite väl dyrt det här med att unna sig. Men nästa månad ska jag unna mig en resa till Övik, det har jag bestämt för länge sedan!
 
Nu ska jag mysa med mina kära här hemma och kolla någon bra film :) 
Ha det bra!
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :