Ett friskhetstecken

 
Tiden rusar den här veckan men det gör inget, för jag längtar till helgen. Idag hade vi öppet hus på jobbet, så det har varit fullt upp och dagen har gått snabbt. Ikväll har jag lagat köttbullar och sedan målat lite. En lugn och skön kväll har det varit, fast jag längtar efter att träna. Har varit alldeles för trött idag för att orka träna och imorgon blir det inte heller, då har jag tid hos sjukgymnasten på eftermiddan. Och på fredag ska jag på massage! Går hos en kvinna som jag är mycket nöjd med. Hon tar i ordentligt och det är precis det jag vill, få bort alla onda knutar och spända muskler. Det är en smärtblandad förtjusning.
Längtar till fredag. 
 
Vård- och omsorgsprogrammets elever visade sina kunskaper idag genom att mäta blodvärde och blodsockret. Jag gick dit och kollade mitt värde när jag ändå hade möjlighet att göra det gratis. Det var några år sedan jag kollade blodvärdet, och när tröttheten bosätter sig i kroppen såhär i vintermörkret kan det vara bra att kolla att saker står rätt till. Ett stick i fingret räckte för att konstatera att blodvärdet inte låg på exakt samma nivå som för några år sedan, men att det fortfarande var bra. Skönt att höra. 
 
 
 
Nu ska jag ut på sista tömningen för dagen med min fyrbenta kompis, sedan blir det sängläge för att orka med en ny arbetsdag imorgon. 
 
 
 

Kommentera inlägget här :