En vecka går fort...

när man har roligt. Men den här veckan har inte bara varit rolig. Måndagen började med att vi for på second hand, där vi hittade en blompall, som jag faktiskt idag har börjat måla om. Dagen slutade dock med tråkigheter. Vår svarta pärla var med sin sista dag, pga att en ouppmärksam bilförare körde rakt in i oss och tog därmed livet av Black pearl. Jag och Johan klarade oss bra trost en ganska rejäl smäll, vi var mest omskakade av den plötsliga händelsen och situationen. Det var en ensam kvinna i den andra bilen och hon klarade sig också bra. Skrämmande att krocka sådär, man inser verkligen hur fort livet kan förändras. Nu hade vi ju tur men det är ändå en omställning att ha en bil, sedan har man plötsligt ingen bil. Så länge har vi fått låna en bil utav en kille i Johans innebandylag. Tur att det finns vänliga själar :) 
 
 
Kostnaderna för att repa bilen skulle bli mer än vad bilen är värd, så Johan kommer få pengar från försäkringsbolaget istället. Det var alltså en händelserik måndag, fast på ett dåligt sätt. 
 
Vi har varit och testat badhuset för första gången. Det var jobbigt att simma när man inte gjort det på flera år, men ändå roligt och bra träning. Jag har pluggat som vanligt och Johan har haft innebandyträningar, Nila har varit gullig, och jag har hunnit teckna en del. 
 
Resultat:
 
Vi har också fixat en del hemma. Hängt upp tavlor och fixat en del nya inredningsdetaljer. Bilder på vårat hem kommer senare, måste bara få upp köksgardinerna.
 
Idag var jag på stan med Sanna, hon skulle handla present åt Linus som fyller år på lördag. Jag råkade också få med mig lite grejer hem från stan hehe, men det var faktiskt sådant som jag Behövde. 
 

                           Fina syster :)                                                Höstbild på väg till stan                      
 
Vi stannade till och åt lunch på Wayne's coffee, varsin köttfärspirog som var helt okej. Tog en mellan kaffe också som var mer som en stor kaffe..men då vet man det  till nästa gång. Bra fik, tummen upp!
            
 
 

 

Kommentera inlägget här :