Det blir tydligen vinter här också.

Förra helgen tog vi tåget ner till Stockholm på lördagen. Vi var inbjudna till fest hos min kompis och hennes fästman som är Johans kompis. Vi är helt enkelt kompisar. Innan festen tog vi pendeln ut till Kista och köpte en bil. Johans förra bil blev ju förstörd och vi tänkte att vi kan slå två flugor i en smäll. Vi hann precis till festen som började kl 19.00, och det var en mycket trevlig kväll :) På söndagen var vi och åt lunch med våra kompisar på ett fik som ligger nära deras hem. Det var trevligt att komma iväg en sväng men Stockholm är alldeles för stort och stressigt för min smak. 
På söndag eftermiddag körde vi hem till Ö-vik med den ny-gamla bilen.
 
Högakustenbron kvällstid
 

Annars då? Ja nu sitter jag och väntar på hela syskonskaran Sandklint <3 Elin och Sara är snart framme i Ö-vik med tåget, då kommer dom hit tillsammans med Sanna och Linus för att äta tacos, kolla hockey och eventuellt en film senare :) Vi ska få umgås nu alla tjejerna i flera dagar! Yay! :) De kommer bo hos Sanna eftersom de har större lägenhet, men idag är det middag hos oss eftersom vi ändå har kanalen som hockeymatchen går på ;P 
 
Jag testade baka macarones i förrgår, och trots att flera av dom sprack och blev väldigt sköra så blev de väldigt goda. Så mina lyckliga gäster är helt omedvetna om hur lyckliga de är som ska få smaka på dessa otroligt söta bakverk! Ganska tidskrävande projekt när man gör dom första gången. Jag måste säga att jag ändå är stolt över att ha lyckats behålla en del hela, med tanke på att jag egentligen ogillar att baka och därför inte heller är så bra på det. Men ibland har man tur när man inte har skicklighet, titta själv...
 
 Macarons med hemmagjord lemoncurd
 

Johan har åkt och bytt til vinterdäck nu, för igår snöade det och nu ser det ut såhär..
 
 
Snötäckta tak och bilar. Den blå saaben som står längst till vänster på bilden är Johans "nya" bil. Det är mysigt med lite snö, typ som det är nu. Det behöver ju inte lägga sig riktigt än, mitten av november är ganska lagom..;) 
 
Nu ska jag börja fixa taco, för snart kommer mina kära systrar!
 
 

Kommentera inlägget här :